§ 1
Postanowienie ogólne; strony transakcji; przedmiot transakcji
Właścicielem sklepu internetowego, działającego pod adresem https://elzbietahoppe.pl zwany dalej: Sklep internetowy Elżbieta Hoppe, jest Elżbieta Hoppe prowadząca działalność gospodarczą pod firmą „Elżbieta Hoppe” w Zduńskiej Woli przy ul. Osmolińska, nr 8/12 lok 36, 98-220 Zduńska Wola, wpisaną do Centralnej Ewidencji działalności gospodarczej pod numerem, NIP: 8291258433, Regon: 521388452. Elżbieta Hoppe jest operatorem sklepu internetowego Elżbieta Hoppe (zwana dalej Sprzedawcą).
Dane teleadresowe przedsiębiorcy, umożliwiające Kupującemu kontakt ze Sprzedawcą:
- Adres pocztowy: ul. Osmolińska, nr 8/12 lok.36, 98-220 Zduńska Wola;
- Numer telefonu: + 48 793 751 711;
- Adres poczty elektronicznej: elzbieta.z.hoppe@gmail.com.
§ 2
Transakcja
- Zamówienie w sklepie internetowym Elżbieta Hoppe można dokonywać poprzez wypełnienie odpowiednich formularzy na stronach sklepu.
- Podczas dokonywania zamówienia Kupujący jest zobowiązany do podania prawidłowych danych osobowych, imienia i nazwiska, dokładnego adresu zamieszkania, adresu e-mail oraz telefonu komórkowego.
- W komunikacie elektronicznym o otrzymaniu zamówienia, przyjęcia zamówienia do realizacji zostanie potwierdzone przez Sprzedającego drogą telefoniczną lub elektroniczną. Z chwilą potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji przez Sprzedającego, umowa uważana jest za zawartą.
- Sprzedający potwierdzi Kupującemu zawarcie umowy na odległość w rozsądnym czasie po jej zawarciu, najpóźniej w chwili dostarczenia rzeczy.
- Informacje zawarte w potwierdzeniu zamówienia stanowią integralną cześć umowy zawieranej na odległość albo poza lokalem przedsiębiorstwa i mogą być zmienione jedynie za wyraźnym porozumieniem stron.
- Procedura realizacji zamówienia rozpoczyna się bez zbędnej zwłoki po zawarciu umowy.
§ 3
Płatność
- W sklepie internetowym Elżbieta Hoppe istnieje możliwość płatności w następujący sposób:
- przelew na konto bankowe,
- przelew za pobraniem,
- płatność online za pośrednictwem firmy Paypro SA – Przelewy24.pl
- przelewając pieniądze za pomocą sytemu operatora Przelewy24 (za pomocą kart płatniczych), przelewu tradycyjnego lub przelewu internetowego. Korzystając z tej formy płatności Kupujący nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów. Realizacja zamówienia rozpoczyna się natychmiast po zawarciu umowy i uznania konta Sprzedawcy przez bank lub w serwisie Przelewy24
- Przelewy24-Paypro SA jest krajową instytucją płatniczą nadzorowaną przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF) i posiada zgodę Narodowego Banku Polskiego (NBP) na prowadzenie Systemu Płatności
- Płatność za pobraniem – wybierając tę metodę Kupujący obciążony jest dodatkowym ryczałtowym kosztem pobrania w wysokości 30 zł doliczonym do przesyłki każdego produktu.
- Warunkiem dokonania płatności w sklepie internetowym jest akceptacja regulaminu dokonywania płatności Przelewy24
- Za moment dokonania płatności uważa się moment wpływu środków na konto Sprzedawcy w Serwisie operatora Przelewy24
- Kupujący zobowiązany jest zapłacić cenę końcową, będącą sumą ceny zakupu towarów powiększonej o koszty transportu.
§ 4
Dostawa
- Zamówione towary są dostarczane na terenie Rzeczypospolitej Polskiej oraz Europy. Jeżeli miałoby nastąpić odstępstwo od tej zasady, będzie ona wyraźnie zaznaczone na stronie sklepu.
- Czas wysyłki wynosi do 14 następujących po sobie dni roboczych. Sprzedający dołoży wszelkich starań, w przypadku niemożności dostawy towaru w wyżej wymienionym czasie, Kupujący zostanie o tym niezwłocznie poinformowany przez operatora sklepu internetowego.
- Dostawa towaru będzie realizowana ubezpieczoną przesyłką we współpracy z wybraną przez Sprzedającego firmą kurierską. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość zmiany firmy kurierskiej, także po zawarciu umowy z Kupującym.
- W momencie przekazania towaru firmie kurierskiej Kupujący jest powiadamiany o tym fakcie poprzez wysłanie wiadomości SMS lub wiadomość e-mail na numer lub adres e-mail podane w zamówieniu.
- Kupujący ma obowiązek ocenienia towaru i jego zgodności z zamówieniem w momencie dostawy przez kuriera i w jego obecności. W przypadku uszkodzenia towaru należy w obecności kuriera sporządzić protokół reklamacyjny (druk do tego protokołu zobowiązany jest posiadać kurier), zawierający opis uszkodzenia. Reklamowany towar należy wraz z potwierdzeniem dokonania sprzedaży zwrócić wskazanemu przez Sprzedawcę kurierowi. Warunki dokonania zwrotu uszkodzonego towaru określa Sprzedawca. Kupujący skonstatuje się z Sprzedawcą w celu ustalenia formy zwrotu. Koszt transportu ponosi Sprzedający.
- W przypadku stwierdzenia uszkodzenia towaru w czasie późniejszym należy postępować zgodnie z procedurą reklamacyjną opisaną w § 6 niniejszego regulaminu pt. „reklamacje i zwroty”.
- Koszt dostawy towaru przez kuriera jest uzależniony od objętości towarów. Koszt dostawy jest wiążący w momencie składania zmówienia.
- W momencie przyjęcia towaru Kupujący zobowiązany jest potwierdzić jego odbiór lub postępować w inny sposób zawarty w regulaminie dostawy obowiązujący u kuriera dostarczającego przesyłkę. Od czasu potwierdzenia odbioru towaru, towar staje się własnością Kupującego.
§ 5
Odstąpienie od umowy
- Kupujący, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa ma prawo odstąpić od zawartej umowy sprzedaży w terminie 14 dni od daty wydania mu towaru bez podania przyczyn.
- W przypadku skorzystania z prawa, o którym mowa w ustępie poprzedzającym, Kupujący zobowiązany jest poinformować o tym Sprzedającego, składając oświadczenie o odstąpieniu na formularzu udostępnionym mu przez Sprzedawcę, który może zostać wysłany drogą elektroniczną na pomocą elektronicznego formularza odstąpienia od umowy przesłanego na adres Sprzedającego. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy złożone po terminie, o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu nie wywołuje skutków prawnych.
- Formularz oświadczenia o odstąpienia od umowy oraz informacja dotycząca korzystania z prawa odstąpienie od umowy są przekazywane Kupującemu w formie elektronicznej.
- W przypadku złożenie przez Kupującego oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną za pośrednictwem elektronicznego formularza odstąpienia od umowy lub wiadomości e-mail, Sprzedawca niezwłocznie prześle potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpienia od umowy.
- Zwracany w związku odstąpieniem od umowy towar musi być kompletny wraz z pełnym wyposażeniem i akcesoriami, stanowiącymi jego integralną cześć, jeżeli takie były dołączone do towaru. Nie może nosić śladów użytkowania wykraczających poza zwykły zarząd rzeczą.
- Koszt zwrotu towaru ponosi Sprzedawca. Zwrot zakupionych towarów nastąpi we wskazany przez Sprzedającego sposób, w szczególności poprzez wysyłkę towaru za pośrednictwem firmy wysyłkowej wskazanej przez Sprzedawcę oraz w określony przez Sprzedawcę sposób. Zwrot towaru w inny sposób niż wskazany powyżej Kupujący ma obowiązek należycie zabezpieczyć odsyłany towar tak, aby zapobiec jego uszkodzeniu w transporcie.
- Kupujący zobowiązany jest do dokonania zwrotu towaru niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od daty, w której Kupujący odstąpił od umowy. Sprzedający może zastrzec, iż w przypadku odstąpienia od umowy, rzecz podlegająca zwrotowi zostanie odebrana przez Sprzedającego lub osobę przez niego uprawnioną.
- Jeżeli dostarczony towar jest niekompletny bądź nosi ślady użytkowania wykraczający poza zwykły zarząd, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia przesyłki lub do obniżenia zwracanej kwoty o równowartość uszkodzonego towaru.
- W przypadku odstąpienia od umowy wszystkie dokonane przez Kupującego płatności, w tym koszty dostarczenia, zostaną przekazane na rachunek bankowy Kupującego niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Sprzedającego oświadczenia Kupującego o odstąpieniu od umowy.
- Sprzedawca oświadcza, iż zwrot płatności zostanie zrealizowany przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty jakiego użył Kupujący. Sprzedawca w porozumieniu z Kupującym, może ustalić inny sposób zwrotu, który nie będzie się wiązał z koniecznością poniesienia przez Kupującego dodatkowych kosztów.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Kupującego do chwili otrzymania rzeczy z powrotem od Kupującego lub dostarczeniem przez Kupującego dowodu wysłania towaru w zależności od tego, które zdarzenie nastąpiło wcześniej.
- Na życzenie Kupującego po otrzymaniu i przyjęciu towaru Sprzedający wystawi Kupującemu fakturę korygującą, którą odeśle na adres mailowy Kupującego.
- Zawierając umowę Kupujący potwierdza, iż zapoznał się z treścią niniejszego regulaminu, w tym potwierdza, iż został zawiadomionym o prawie odstąpienia od zawartej umowy sprzedaży w terminie 14 dni od daty wydania mu towaru.
§ 6
Reklamacje i zwroty
- Jeżeli po przejściu własności towaru na Kupującego stwierdzi on, że towar posiada wady fizyczne lub prawne Kupujący może złożyć sprzedającemu reklamację z tytułu rękojmi za wady.
- W przypadku stwierdzenia uszkodzeń mechanicznych, powstałych podczas dostawy lub w przypadku skierowania reklamacji do Sprzedającego, Kupujący powinien przesłać informacje o tym fakcie poprzez e-mail na adres Sprzedającego. W zgłoszeniu należy określić wadę, jaką zdaniem Kupującego towar posiada, oraz jeśli to możliwe – udokumentować rzeczoną wadę. Sprzedawca w terminie 14 dni od otrzymania zgłoszenia ustosunkuje się do zgłoszenia.
- Transport reklamowanych towarów z tytułu rękojmi odbywa się na koszt Sprzedawcy za pośrednictwem wybranej przez niego firmy kurierskiej, chyba że Sprzedawca poinformował, iż towar zostanie odebrany przez niego lub osobę przez niego upoważnioną. Sprzedawca nie przyjmuje przesyłek odsyłanych za pobraniem.
- Kupujący odbierając przesyłkę jest zobowiązany pokwitować jej odbiór w obecności kuriera z jednoczesną adnotacją, że przesyłka została dostarczona w stanie nieuszkodzonym albo że przesyłka nosi ślady uszkodzenia z jednoczesnym opisem tych uszkodzeń.
- Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi za wady fizyczne lub prawne rzeczy sprzedanej jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania towaru Kupującemu. Kupujący traci uprawnienia, jeżeli niezwłocznie po stwierdzeniu wady nie zawiadomi Sprzedającego o tym fakcie.
§ 7
Postanowienia końcowe
- Różnice pomiędzy wyglądem Towaru prezentowanego na stronie Sprzedawcy, a wyglądem Towaru dostarczanego, wynikające ze zmiany formy graficznej nie stanowi podstawy do reklamacji zakupionego Towaru.
- Wszystkie prezentowane na stronie sklepu internetowego Elżbieta Hoppe towary i nazwy są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych i mogą być zastrzeżonymi znakami towarowymi.
- Złożenie zamówienia w sklepie internetowym Elżbieta Hoppe jest równoznaczne ze zgodą na przechowywanie i przetwarzania danych osobowych zawartych w zamówieniu.
- Sprzedawca informuje, że dane osobowe kupujących będą przetwarzane wyłącznie w celu: skutecznego potwierdzenia otrzymania i przyjęcia zamówienia do realizacji oraz dostawy towaru pod wskazany przez Kupującego adres.
- We wszystkich sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają przepisy powszechnie obowiązującego prawa polskiego.
- Sprzedawca szanuje prawo do prywatności. Zasady polityki prywatności oraz informacje w zakresie ochrony danych osobowych są dostępne pod adresem sklepu internetowego Elżbieta Hoppe. Informacje zawarte w polityce prywatności stanowią postanowienia niniejszego regulaminu.
- Sklep internetowy Elżbieta Hoppe nie ponosi odpowiedzialności za szkody i krzywdy wynikające z niewłaściwego działania serwera, na którym umieszczona jest platforma internetowa sklepu, tyczy się w szczególności skutków błędów w działaniu stron internetowych, braku dostępu do nich oraz innych awarii, uszkodzeń lub zakłóceń w funkcjonowaniu usług internetowych.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody i krzywdy spowodowane jego działaniem lub zaniechaniem wynikającym z otrzymanych przez niego od Kupującego nieprawidłowych danych.
POUCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
Konsument, który zawarł umowę sprzedaży na Stronie sklepu internetowego Elżbieta Hoppe może w ciągu 14 dni od zawarcia umowy od niej odstąpić bez konieczności podawania przyczyny.
Aby odstąpić od umowy, wystarczy poinformować operatora, pisząc na adres poczty elektronicznej (e-mail) podany w regulaminie lub za pośrednictwem poczty.
W celu odstąpienia od umowy można skorzystać ze wzoru odstąpienia, który znajduje się poniżej.